Multi Gastro
Pomysł na biznes - lokal gastronomiczny. Jak promować lokal?
Pomysł na biznes - lokal gastronomiczny. Jak promować lokal?

 

Pierwszą kwestią, na którą warto zwrócić uwagę jest Facebook. Ważne jest, aby posiadać swój fanpage i publikować na nim nie tylko informacje na temat menu, ale wszystkich wydarzeń jakie mają miejsce w lokalu, a także nowinek z branży gastronomicznej. Publikowanie informacji na temat trendów i zmian w branży pokazuje, że jesteśmy na bieżąco z tym co się dzieje i stale się rozwijamy. fanpage na Facebooku będzie miejscem, w którym zgromadzisz zwolenników swojego lokalu, stylistyki oraz jedzenia.

Co jest istotne?

Równocześnie będą oni mieli możliwość podzielić się swoją opinią, dzięki czemu uzyskasz cenne informacje na temat tego, co w Twoim lokalu wywołuje pozytywne odczucia, a co należałoby jeszcze poprawić. Trzeba pamiętać, że w internecie istotne jest, aby regularnie utrzymywać kontakt z użytkownikami, odpowiadać na ich komentarze i wątpliwości. Przy czym trzeba zwrócić uwagę na to, aby odpowiedzi zawsze były wyważone i dobrze przemyślane. O ile negatywny komentarz od niezadowolonego gościa lokalu może odstraszyć kilku potencjalnych klientów, o tyle źle sformułowana odpowiedź może pociągnąć za sobą dużo większe konsekwencje.

Skoro już posiadamy konto na Facebooku, powinniśmy również mieć świadomość, jak ważna jest strona www. Strona internetowa może być fantastyczną wizytówką lokalu, jednak trzeba o nią stale dbać. Warto rozważyć dodanie możliwości zamawiania posiłków online, co może dobrze wpłynąć na liczbę dziennych zamówień. Jest to duże ułatwienie, dlatego wielu klientów bardzo ceni sobie taką możliwość. Bardzo istotne w przypadku strony internetowej jest również to, aby dobrze działała ona na urządzeniach mobilnych.

Jak przyciągnąć klientów?

Kolejnym sposobem na przyciągnięcie klientów do swojego lokalu, a także na zatrzymanie ich na dłużej „przy sobie”, jest program lojalnościowy. Wystarczy oryginalna karta pozwalająca na uzyskanie drobnego rabatu, czy darmowego obiadu, aby przekonać swoich klientów do powrotu. Zbudowanie pozytywnej relacji z gośćmi jest jedną z najistotniejszych, ale równocześnie najtrudniejszych kwestii, z jaką muszą poradzić sobie właściciele restauracji. Zdarza się, że najsmaczniejsze nawet jedzenie nie jest w stanie się obronić, jeżeli zapomnimy o tym, aby zadbać o dobre stosunki z Klientem.

Oprócz pozytywnej relacji z gośćmi lokalu, ważne są również liczne współprace. Świetnym przykładem może być chociażby wspieranie okolicznych winnic czy gospodarstw rolnych. Większość osób bardzo ceni sobie możliwość wparcia rodzimego rynku i jeżeli mają do wyboru „lampkę białego wina”, a „lampkę wspaniałego wina pochodzącego z sąsiadującej winnicy”, z dużym prawdopodobieństwem wybiorą drugą opcję. Równocześnie warto, aby relacje te były obustronne, tzn. aby firmy, które w pewien sposób reklamuje w swoim lokalu, odwdzięczyły się tym samym i np. umieściły na swojej stronie internetowej informację typu: „Naszych win można skosztować w restauracji…”.

Prowadzenie własnego biznesu nigdy nie było łatwe. Trzeba jednak pamiętać, że jest to przysłowiowa gra warta świeczki. Warto skorzystać z kilku łatwych sposobów, gdyż z całą pewnością zaowocuje to pojawieniem się nowych twarzy w naszej restauracji.

 


Jeśli są Państwo zainteresowani zakupem profesjonalnego wyposażenia do swojego lokalu zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą TUTAJ oraz kontaktu

info@multigastro.pl

12 307 79 79 lub 12 307 27 01

Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium